Vietän ensimmäisen lomaviikon loppua S:n luona. Viikonloppuna on Jalokivimessut Ylämaalla ja me mennään sinne lauantaina. Übersiistiä. Lainasin rahaa S:n kaverille, kun sillä ja sen koiralla olisi muuten huomenna lähtenyt kämppä alta. Autoin kun pystyin, koska mulla oli siihen kerrakin varaa. Miehelle en sanonut vielä mitään, enkä usko että tarvitseekaan. Saan ne kuitenkin takaisin kunhan tuo pelastettu saa tilanteensa kuntoon. Tuntui hyvältä auttaa jotakuta vaan koska pystyin. Eikä jutun arvoa vähentänyt se, että tuo ihminen on S:lle tärkeä ja S on tärkeä mulle.
Mulla on huomenna nimipäivä. Minipaljastus. Tyynyn alla tässä olohuoneen lattialla kukkalakanoissa on siskolta saatu nimipäiväkirje, jossa lieneen pieni muistiainen. Kuulia. Kiva herätä aamulla ja saada avata pieni lahja ensimmäisenä. Muistin siskonkin nimpparit, laitoin tänään postiin pienen paketin jossa oli mun tekemä puuhelmikaulakoru. Saa avata sen sitten maanantaina. Ja ens viikolla vien toisen siskon synttärileffan HP:n ennakkonäytökseen ja sitten heti jestas 11. päivä on kolmannen siskon nimipäivä. Jos mä kerrankin muistaisin ne ihan oikeasti ajoissa.
Mulla oli tänään ikävä kotiin. S tuli hakemaan mut, ajoi 3 tuntia mun luo vaan että mä pääsisin halvemmilla matkakustannuksilla kun hänen ajaminen dieselautollaan säästää huomattavasti mun kustannuksia. Uskomaton ihminen, siksi mä sitä rakastan <3 Mä olin aika hiljaa, kunnes häpeäkseni joudun myöntämään reipastuin juotuani 275ml omenamehulla maustettua olutta. Taisin kiskaista hitusen pikaisesti, mun erittäin alkoholiherkkäpääni taisi vähän kiepsahtaa siitä juomasta ja mun ikäväni kaikkosi. Oon aina inhonnut ajatusta ja mielipidettä siitä, että alkoholi vapauttaa ja rentouttaa ja se on hyvä asia. Bullshit. Nyt jouduin kuitenkin itse sen orjaksi. Onneksi mun juomamääräni alittaa reilusti keskivertosuomalaisen rentoutuskulutuksen.
Hmm... Mä olen ensi viikon yksin kotona. Mies ja koira on Lapissa miehen kahden kaverin kanssa ja koko talo on yksin minun. Mun täytyy käydä kaupassa yksin ja ostaa ruokaa VAIN itselleni, yhdelle ihmiselle. Kuinka osaan? En ole ostanut ruokaa vain itselleni yli 5 vuoteen. Mähän menen sekaisin!
Myös ajattelin käydä shoppailemassa, toivon että vaatealennukset jatkuu vielä ensi viikolla. Saisin pari paitaa, toppia. Tämän loman alussa intouduin ompelemaan ja 3 päivässä tein itselleni 3 hametta. Hamevarasto on kesäksi täytetty, ompeluvimma tyydytetty, muutama paita tekisi terää. Lasken vaan niin hurjan tarkasti mitä mä koko ajan kulutan. Loma-ajan tuhlausbudjetti on 200€. Mitä mulla on jäljellä Kivimessujen jälkeen, saa nähdä. Toivon pystyväni kaikesta huolimatta elämään hyvällä omallatunnolla. Teen varmasti kullakin hetkellä sille hetkelle parhaan päätöksen, olenhan niin fiksu.?) Olen oikeasti, mutta se ei kuulu tähän.
Ensi viikolla mä kirjoitan. Koko talo on mulla, vain HP-näytös keskiviikkona. Saan elää sellaisella päivärytmillä kuin haluan, vaikka nukkua yöt ja kirjoittaa päivät. Voin syödä mitä haluan. Kulkea alasti paitsi että mulla on liian paljo kivoja vaatteita nyt että viitsisin kulkea alasti. Voin huutaa, katsoa elokuvia, kuunnella musiikkia, ommella. Mutta ennen kaikkea, voin kirjoittaa 200 sivua. Kysyin mieheltä mitä jos ensi viikon aikana olen kirjoittanut 200 sivua. Mikä vaan on mahdollista. Kunnon vastausta mä en kyllä saanut.
Nyt mä sanon:
Hyvää yötä piltit
Nalle silmät sulkee
Lapsosista näkee
Nalle
   Monta
      Unta